Sabtu, 22 Mac 2008

ULASAN SECARA LANGSUNG KONSERT AF 6 yang PERTAMA

Aku terus mula kan dengan persembahan.

RINA
Alamak, ingatkan kalau ambil pelajar dari kalangan org “lama” mestilah kualiti soranya seperti yg diharapkan, tapi hmmm mcm tak ada semangat aku tengo persembahan ni, Tina Tuner pun jauh lebih tua tapi lagu sebegini perlu “tenaga dalaman” utk menjadikan lagu yang segar dgn konsep lagu yg rock dan rancak … just ok ( sebab dah tua kot ) .. memang tak der tenaga … aku tak bersemangat langsung … so sorii makcik Rina. Satu pembukaan yang hampehsss buruk … then anak d bawa ke pentas ( dejavu dgn situasi MAS ) o nooooo tidak sekali lagi … Tolonglah pengundi jangan undi sebab ada famili naik pentas … Ac Mizal kata kejutan pertama ??? Langsung tak terkejut pun …. Erkkks

ALIF
Dah kena dengan lagu paling “buruk” sebagai “single” … ntah napa lagu ni masuk list, irama hampehs pernah aku dengar … arghhhh makin tensen lepas makcik tadi … Vokal ok lah walaupun pitchy sket sket.. muka lagsung tak ada rasa, menyampaikan lagu setakat pada suara, dari hati ? jauh sekali … dan ya saya salahkan lagu hampehss ni … lagu langsung tak mencabar … ntah pe pe ntah lah … sian tak der anak lagi or famili dtg pentas utk naikkan undi …

LUFYA
Satu lagi lagu dlm aliran lagu yg Alif bawakan tadi .. melodi hampehss, “org” kira rancak tapi FAKTAnya lagu ni melemahkan semangat pendengar dan buat org menguap, tone ? erkkk, kawalan vokal ? erkkss sumbang plak tu … ntahhhhhh ntahhhhh aku tak tau lah perserta2 af tahun ni … banyak echo buatan sendiri tapi alahai teknikal dan penghayatan lansung tak der pun , senyum dari awal sampai akhir … tapi senikatanya hmmm bkn nya nak suruh senyum dari awal ke akhir … pe pe lah …

NAIM
Lagu rock jadi lagu lenggang lenggok … suara tak sampai mana, adehhh setakat kaki diletakkan kat atas speaker tu ntah lah … aku tak tau lahhhh, aku makin migrain weiii , ni 1st time aku buat ulasan secara langsung ni , tak bersemangat aku … nampaknya Makcik tadi tu yg nyanyi pertama jauh lebih baik … burukkkkk sgt wei kualiti persembahannya .. so sori Naim …

IKA
Patutlah takut lagu UMBRELLA , lagu sesempoi mcm ni pun masih boleh sumbanggg … apa dah jadii af ni ?????????? tone sedap tapi kawalan vokal dan permainan lenggok hampehss … mcm baru belajar nyanyi 4 bulan … langsung tak bergerak 2 langkah pun dari posisi asal … ni ker yg di panggil persembahan HIBURAN ? langsung tak menghiburkan, menyeksakan … burukkkk oi burukkk

TOI
Astaga ni lah calon ARTIS2 masa hadapan dari beribu-ribu orang yang datang audition ? tolong sket lah astro … adehhh takat nyanyi terkinja2 atas pentas tanpa “rasa” dan ada “rasa” dari segi syok sendiri, BUT at least dia ada menampakkan semangat, selamba dan lebih baik dari peserta2 lain tadi tu yg hampehsss … adehhh come on lah af , ni konsert lah weiii OGY cakap persembahan “jujur” ??? ntah dari mana dia boleh lihat KEJUJURAN dari persembahan tadi tu , saya rasa semua peserta semuanya JUJUR dlm persembahn mereka yg buruk malam ni … sori ja lah …

NADIA

Yes persembahan mcm ni yg saya tunggu2 lah bebs … ada identiti sendiri, tidak terpengaruh gan cara penyanyi asal .. go go go Nadia, saya sokong ko …. Bukan setakat cantik tapi lenggok vokal pun ada dinamik, semangat aku dah kembali sket .. Thanks Nadia … lov u … go go Nadia … … jangan peduli sgt komen merapu ogy yg dia sendiri kekadang blur tu …. Persembahan ko penyelamat konsert hampehs ni … Amin.

RIZ
Tak sangka Riz leh nyanyi sebaik ni, saya abaikan dulu perangai buruknya tu, tu hak org kalau nak undi berdasarkan FAKTOR lain, BUT secara JUJURNYA, FAKTA dari yg saya lihat dan dengar dari persembahn Riz adalah satu persembahan yang boleh dikatakan sangat bagus, Tone kena dengan lagu, adlib, kawalan vokal dan penghayatan sangat bagus … Go go Riz, ubah perangai sket, ni AF BUKAN MI / OIAM .

YANA
Mcm mana nak ulas yg satu ni ah ??? aku blurr … mcm ok tak ok … persembahan kembali lemah, tapi vokal dia ada “berat” nya yg sedap didengar … dari segi persembahn = HAMPEHS , dari segi vokal = OK …. Minggu depan kena disama ratakan .. penghayatan = ntah lah , mcm tak der rasa pun ….

NUBHAN
Satu kelebihannya adalah TONE nya yang “ganjil” alias “unik”, saya rasa kalau dia leh manipulasi kelebihan ni, dia leh pergi jauh … Cuma mcm dia tak selesa gan lagu ruang rindu ni … penghayatan memang masalah … tak der garam dan ajinomoto weiii .. neway bagus gak gaya nyanyiannya dan tone nya tak der kat malaysia lagi dlm industri … I like it Nubhan … perbaiki kelemahan … Go go go nubhan …

STACY
Ok c PUTET punya giliran… WOW o ma gad … Stacy lovvvv u …. Memang nda rugi ko jadi wakil tunggal Sabah tahun ni, Tone, kawalan dan persembahan HIDUP … aku suka gilerrrr … Persembahan ko memang “lebih” dari peserta peserta lain tu … tak payahlah gimik2 yg ntah pepe tah lepas ni … Ko cukup berbakat … Gaya persembahan yang ada kualiti dan penuh keyakinan .. ingat senang nak bawa lagu Alicia Keys .. come on lah ….. syabasss PUTET …

FAISAL
Astaga buruk weiii … aku langsung tak teruja …. Tempo weiii tempo, penyanyi TAK BOLEH LARI TEMPO bebssss …. Lepas tu lari MELODI … apa ni ????? malas lah aku nak komen weiii … sumbang tak yah lah nak cakap … korang dengar balik sendirilah nanti ….

SAIDA
Tone sedap TAPIIIII banyak sumbang sana sini …. Jauh sekalilah gan siti … sori lah yerr Saida .. tapi saya suka penghayatannya … ada “rasa” dan nampak “terseksa” menceritakan bait2 lagu yang dinyanyikan … Cuma sekali lagi , penyanyi tak leh banyak sgt sumbang … aku pantang nak suka penyanyi yg hanya leh nyanyi dlm Studio … tapi atas pentas secara live sumbang dan lari tempo … Neway satu persembahan yg agak baik .. ok lah ..

STANLY

Lagu paling susah utk d lagukan dgn KONSEP lagu yg memerlukan “super” penghayatan, kerna dgn lagu ni org akan “demand” sesuatu yg bisa menyentuh hati dan perasaan mereka, Stanley berjaya membawa “rasa” tersebut, walaupun sumbang dan pitchy tapi syabas kerna lagu ni adalah salah satu lagu yg sgt susah dibawakan tanpa dengan adanya cara SOPRANO apalagi kalau lagu ni dibawakan oleh yang biasa nyanyi lagu pop … go go stanly … l like it … ada rasa dan penghayatan, sora besar dan teruskan ….

TOP 5 PILIHAN GIDONG minggu ni :

1. STACY
2. STANLY
3. RIZ
4. NADIA
5. ???? tiada yang layakkkk

PELAJAR BOTTOM 3 :

1. IKA - patut outttttttt
2. LUFYA - leh bagi peluang lagi
3. YANA - BERDASARKAN PERSEMBAHAN dia langsung tak ada dlm BOTTOM 3

HAMPEHSSS

5 ulasan:

  1. tu psl. ms start konsert, yg dpt undi tinggi2 tu tah ape2 ntah (siapalah yg undi tuuuuu akhhh emo pulak haha)

    BalasPadam
  2. emo jangan tak emo hehehe memang pun ..

    BalasPadam
  3. Macam Ika ni akan jadi juara seperti Mila, mula-mula orang benci tapi minggu seterusnya akan menunjukkan peningkatan ... afundi Ika

    BalasPadam
  4. OUT KAN IKA LUFNYA DAN NAIM

    BalasPadam
  5. kenapa ko panggil stacy c PUTET???

    BalasPadam