Rabu, 16 April 2008

AMERICAN IDOL minggu MARIAH CAREY ...

Minggu untuk lagu lagu Mariah Carey , minggu yang menguji kekuatan VOKAL para peserta yang tinggal dalam American Idol .. So pilihan TOP 3 minggu ni adalah :

1. JASON CASTRO - I DON'T WANNA CRY

Satu lagi persembahan "berlainan" yang extraordinary dari Jason Castro .. WOW siapa sangka lagu mariah carey boleh jadi lagu yang sangat bagus dari sisi yang berlainan seperti ini .. saya menyukainya .. susunan musik, vokal dan tone sangat BAGUS .. go go go Jason ...

2. DAVID ARCHULETA - WHEN YOU BELIEVE

Cara nyanyian santai dan tidak terlalu "menjerit" pada part tinggi adalah kelebihan DAVID A, saya suka kawalan vokalnya pada nada nada tinggi yang tidak terlalu "menggunakan" suara "jeritan", ianya berada pada tahap yang sedap kedengarannya dan dalam masa yang sama mempunyai dinamik yang sangat bagus .. Neway lagu ni tidak berapa sesuai dengan "konsep" dan pembawaan Tone suara David A .. masih tidak setanding dengan kualiti yang dia bawakan semasa SMOKEY MOUNTAIN MEMORIES dan juga lagu ANGELS ...

3. KRISTY LEE COOK - FOREVER

Saya tidak tau tapi secara jujur saya suka susunan musik dan cara nyanyian Kristy melalui lagu Forever ini ... sangat "tulin" TANPA 0.0001 pun hendak mengikuti lenggok Mariah, malah saya menyukai lagu ni menjadi lagu country dan dinyanyikan dengan cara yang menyenangkan seperti yang Kristy lakukan .. kalau dulu Carrie selalu sumbang menuju ke FINAL AI, saya rasa Kristy jauh lebih baik "semasa" dalam pertandingan ini kerana saban minggu menunjukkan peningkatan yang sangat bagus... saya menyukai Tone Kristy dalam lagu ni .. memang ngam ..


Nota : DAVID COOK menjadikan lagu Mariah dlm bentuk Ballad Rock .. ramai pasti menyukainya TAPI minta maaf saya tidak menyukai VERSI tersebut minggu ni .. tidak best dan tidak sedap ditelinga saya ...


4 ulasan:

  1. oh! sabar rasanya nak tengok american idol tanpa m.johns ..camana la agaknya..

    sekarang ni aku tgk kristy makin power dan power.aku mula minat kat dia.

    nyway..heharap sama ada carly/brooke/kristyleh menang..yang lelain tu takat ok jerk

    sebenarnya dulu minat david cook tapi lepas dia kuang ajo kat simon rasa menyampah jer tgk...

    pepun..aku amatharap michael buat album cepat sket..bleh beli..heh..

    p/s : lagu baru stacy tu tak wat versi studio ke ek?... :P

    BalasPadam
  2. Ya hambar tanpa Micheal John , sib baik semua yg lain makin bagus ... termasuk opkos Kristy hehehe

    Tunggu ja versi studio Stacy tu .. mesti pun kena buat, dah nama single ..

    BalasPadam
  3. i'm still with David Archuleta..haha tp c David cook pun best o! n kristy of course makin kukuh kedudukan dia..

    BalasPadam
  4. go go go Kristy Lee Cook huahaha

    BalasPadam