Rabu, 23 April 2008

AMERICAN IDOL TOP 6

YANG TERBAIK MINGGU INI

1. DAVID COOK - MUSIC OF THE NIGHT

Satu lagi persembahan Extraordinary yang berlainan dari David Cook minggu ini, kali ini buat pertama kalinya dia memasukkan unsur "jeritan" pop soprano pada bridge lagu ini selain dari alunan rock alternative dalam sebuah lagu broadway spt ini, sangat menghiburkan setiap kali mendengar nada rendah nya yang sangat bagus dan pada nada tingginya yang sangat berkualiti. Saya tidak sabar mendengar versi studio yang sudah pastinya akan sekali lagi menyingkirkan single artis2 popular sedia ada seperti yang berlaku kepada lagu Always Be My Baby yang berjaya mengalahkan Lagu duet Madonna fet Justin Timberlake - 4 minute dan juga single Leona bertajuk Bleeding Love.

2. BROOKE WHITE - YOU MUST LOVE ME

Saya terpaksa akui Brooke sangat sesuai dengan lagu dari filem Evita ini yang pernah dipopularkan oleh Madonna, walaupun Brooke minta maaf dan memohon pihak AI mengulang balik lagunya ke permulaan setelah hampir selesai part pertama lagu tersebut, buat pertama kalinya kita dapat mendengar "tarikan" nada tinggi dari Brooke yang tidak pernah dia lakukan selama ini. Dan semestinya dia layak berada pada Top 3 utk minggu ini ( walaupun saya yakin ramai ramalkan dia out minggu ini - HARAP2 JANGAN hehe )

3. CARLY SMITHSON - JESUS CHRIST SUPERSTAR

Nah inilah kekuatan Carly, rancak, pop + rock ( bkn pop rock "terma" malaysia ), sesiapa menyanyi lagu ni sebaik ni patut dipuji sebab hanya mereka yang benar2 berkualiti dari segi vokal, penghayatan dan gaya pentas yang dapat menjayakan lagu sebegini. Carly jugalah .. Yay !

NOTA :
NANTI SAYA UPLOAD VERSI STUDIO saja untuk korang download.




1 ulasan:

  1. me dah lamer x ikuti american idol ittewww.. alala

    BalasPadam