Jumaat, 18 April 2008

O MA GOD !!!!!!!!! SEMUA STUDIO VERSION AMERICAN IDOL TOP 7 - SEMUANYA BESTTTT NAK MAMPOSSS ... yehaaa

PERCAYA ATAU TIDAK , SAYA MEMILIH AMERICAN IDOL TAHUN INI SEBAGAI YANG TERBAIK DARI ANTARA MUSIM MUSIM SEJAK MUSIM PERTAMA, SEMUA PERSERTANYA MEMPAMERKAN KONSEP MUSIK YANG BERBEZA DAN MEMBUAT PEMBAHARUAN DALAM SUSUNAN MUSIK MASING MASING .

Semuanya bagus dan bestt nak mamposs , dan DAVID COOK punya versi sangat bagus bila dlm studio berbanding masa live nya masa konsert ... Versi rocknya sangat bagus, salah satu lagu yang boleh top nanti bila di "album" kan .. percaya atau tidak DAVID COOK kalah atau tidak dalam American Idol, dia sudah PASTI akan mengikuti jejak Chris Daughrty.


DAN ANDA PASTI MASIH MAHU KRISTY LEE COOK dalam pertandingan ini BILA anda mendengar versi COUNTRY lagu FOREVER nya .. 1st time saya dengar lagu ni dalam versi country .. saya sgt harap KRISTY buat album secepat mungkin dan LAGU FOREVER ni salah satu dlm albumnya ... sejuk hati mendengarnya ... go go Kristy .. punya besttt ko nyanyi tambah lagi ke"lawaan" ko tu memang aduhhhhh cawirrrrr


When You Believe versi David A menguatkan lagi "ura-ura" kemenangan David A dlm American Idol tahun ini, hampir kesemua versi studionya sangat bagus, versi ni punya lenggok dan permainan adlib tersendiri yang menjadikan David A digemeri oleh TELINGA2 pendengar .. saya menyukai versi ini ...


Versi paling BEST pernah dibuat untuk lagu I Don't Wanna Cry, saya sudah pasti akan MEMBELI album seperti ini, se"konsep" dengan irama irama Jack Johnson tetapi lebih segar dan lebih kepada pop musik.. Susunan musiknya sangat SEMPURNA ... apa lagi tone suara nya sangat sesuai dengan lagu2 akaustik seperti ini.


HERO dari BROOKE WHITE tidak mengecewakan, simple dan menyenyangkan, terbayang2 sedang berjalan ditepian pantai sambil mendengar lagu2 dgn susunan musik baru bagi lagu ini yang sudah beratus dinyanyikan balik oleh mana mana artis sedia ada.. apa yang menarik tentang Brooke White adalah pembawaannya dalam lagu2 secara simple tetapi bila dlm versi studio SANGAT BAGUS ... dengarkan lagu ni dan hayati sendiri .. saya rasa Brooke White adalah peserta yang PALING menjiwai lagu lagu yang dia nyanyikan, malah dlm versi studio spt ini pun kita dpt rasakan msg lagu tersebut.
Syesah juga mengesahkan bahawa dia penyanyi yang sgt bagus, apa lagi kalau dlm studio, dengarkan kelunakan versi Vanishing ni , yang saya boleh katakan adalah WOW .. syabas Syesah, saya sangka pasti Syesah tenggelam dek lagu Mariah yg banyak permainan adlib ( syesah dlm konsep sama ) TETAPI TIDAK SAMA SEKALI, saya langsung tidak mendengar Mariah dlm lagu ni, malah secara jujurnya saya lebih menyukai versi Syesah dari versi asal Mariah ( oppps sori saya juga peminat mariah ) ...

CARLY SMITHSON tdk perlu diuraikan sebab dia memang penyanyi nada tinggi yang bagus, sebab tu dia memilih lagu nada tinggi spt ini yg mana dia menaikkan keynya dua kali pada part chorusnya ... go go Carly


NOTA :
BIARLAH DORANG SEMUA JADI JUARA BERSAMA :(

SEMUA LAGU VERSI STUDIO ni BOLEH ANDA DOWNLOAD DI NOUMAD MP3

4 ulasan:

  1. ba nanti sya download tpt ko..

    BalasPadam
  2. hi gidd..
    abis la minat tul sama AI ni musim.
    best kaw2.. bebakat lg bebakat,ada rupa lg. itu la kalu team program ok. inda la cam durang punya af tu. yg ngok tu yg pilih tu pelajar af bah. nampak sgt mentaliti & taste durg tahap jamban ja..

    ka durg 14 ja dr jutaan org yg paling bebakat & layak masuk af? huhuhh.. kc ja sama mr warden af6 yg c insombuoi tp suara ala2 suara angsa ka c nadia yg bunyi cam ngam jd mrs c mr warden tu jd juara taun ni!!

    min

    BalasPadam
  3. i was surprised when i know that David A is just 17 years old. OMG~! he's too cute. but yet, he still can sing very well. i like A Thousand Miles from him :)

    anyway, there was a very HUGE different between those AI students and AF students. no doubt.

    BalasPadam
  4. something that you and I agree on *wink*..

    I'd download Cook's studio version... and will downloading others too... hehe

    BalasPadam