Selasa, 28 April 2009

AMSAL 14:10

Rasa bagai "terbakar" "sakit hati" "pedih" dan segala macam bentuk perasaan negetif sepanjang minggu ini, cuba disembunyikan dari pengetahuan kawan2, malah masa terjun2 di Melahom tempoh hari pun rasanya org tdk tau semua "rasa" tersebut di mana minggu ini adalah minggu teramat memeritkan dari segi "rasa" .. kenapa ?

1. Saya diberitahu yang saudara saya ( tdk perlu saya sebutkan siapa ) aksiden kereta melanggar orang sampai mati ( kepala pecah huhu ), yang lebih ironiknya org yang dilanggar ada lah orang yang dikenali juga ... Kepada kazen ( u now who u r - tabahkan semangat, kuatkan hati :(( )

2. Mama saya telfon suruh balik sebab Bapa kepada isteri uncle saya meninggal ( uncle yg mama saya jaga sejak kecil pasal tu hubungan kami sgt rapat seperti abg saya sendiri :(( dan isterinya juga sudah gidong anggap kwn baik, seorang ibu yg sgt baik dan lemah lembut :(( saya tidak mampu bayangkan g mana rasanya sebab saya sendiri sudah puas meraung bila mama saya g tau )

3. GF putuskan hubungan .....

Apa sekalipun saya masih yakin Tuhan ada utk mereka2 yg mengalami "rasa" yg terperit utk apa jua keadaan dan DIA ada utk kita walaupun kita sering TIADA utk DIA .. sebab DIA bukan seperti kita, DIA setia disaat kita tidak setia, DIA menangis disaat kita melupakannya, DIA tertawa disaat kita gembira dan DIA mencintai kita walaupun kita mencintai dunia lebih dari mencintai DIA dan yang penting DIA TETAP SETIA untuk kita SAMPAI BILA BILA.


9 ulasan:

  1. Memang kuat dugaan untuk kamu kali ini...banyakkan bersabar bro...

    BalasPadam
  2. Gidong.. sya rasa lain juga tu time kita p melohom bila sya tanya mana koupusan ko tu..like something is wrong laa.. duh.. sedih juga hubungan sya kamu sudah berakhir.. tapi sya harap kamu masih berkawan laa.. ;) Cheer up bro~ Manatau sementara saja.. ;)

    kepada saudara yang sudah pergi dan tidak akan kembali.. semoga roh mereka dicucuri rahmat~

    BalasPadam
  3. bagi saya, dugaan dan cabaran dr tuhan tidak akan berhenti
    untuk dia mengetahui sejauh mana ketaatan kamu kpd-Nya

    takziah kpd kamu dan keluarga
    semoga kamu tabah.

    BalasPadam
  4. Bykkan bersabar bro... manatau ada hikmat disebalik kejadian... be strong!!!

    BalasPadam
  5. huh...

    posonongon nopo ginawo kio..
    'amu oku manahak do pogumbalan dit amu nu owit' kad Kinorohingan.. :)

    haro kasari ponghiburan.. ^_^

    GBU

    BalasPadam
  6. good thing u still hv strong faith in God, Gidz. for me, lets just says i'm glad i have religion and knows what's wrong and what's right. heheheh

    bah leks ko sana. cari hobi baru. memancing? ngam tu memancing petang2 sambil2 tunggu mo gambar sunset.

    BalasPadam
  7. yang no 3 tu bah....sya pun baru tau nie..

    BalasPadam