Isnin, 27 April 2009

KASIH terhadap MANUSIA - SEMUA PALSU .... SAYA HILANG KEYAKINAN TERHADAPNYA ...

From now on .... SAYA TIDAK AKAN PERCAYA DGN KASIH TERHADAP MANUSIA dlm TERMA CINTA .... dari saat ini SAYA HANYA MAU MENCINTAI DIRI SENDIRI DAN semestinya TUHAN yg memang MENCINTAI SAYA TANPA Prejudis ........... saya Bosan memikirkan tentang PERASAAN dan MENJAGA HATI seseorang bila ada masanya SESEORANG ITU tidak cukup memahami situasi kita, kini saya sudah cukup MATANG utk dapat menaakul terhadap keadaan2 ini setelah punyai cukup pengalaman dan kekuatan hasil dari "jalan"2 yg pernah saya lalui dlm terma MENGASIHI seseorang ... biar saja saya tumpukan lebih perhatian terhadap kerjaya dan apa yg sedang saya lakukan utk diri saya, biarlah saya mulai mementingkan diri sendiri dan mendahulukan kepenting diri sendiri mulai saat ini .... JANGAN PERNAH BERHARAP untuk "menanam" benda yang dipanggail CINTA dari gidong mulai saat ini ... NOKTAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SEMUANYA SALAH GIDONG ....

Saya tetap berharap FIRMAN TUHAN dibawah ini tetap UJUD d hati gidong dan TETAP ujud di muka bumi ini !!!!!!!!

1 Korintus 13:1
Sekalipun aku dapat berkata-kata dengan semua bahasa manusia dan bahasa malaikat, tetapi jika aku tidak mempunyai kasih, aku sama dengan gong yang berkumandang dan canang yang gemerincing.

2 Sekalipun aku mempunyai karunia untuk bernubuat dan aku mengetahui segala rahasia dan memiliki seluruh pengetahuan; dan sekalipun aku memiliki iman yang sempurna untuk memindahkan gunung, tetapi jika aku tidak mempunyai kasih, aku sama sekali tidak berguna.

3 Dan sekalipun aku membagi-bagikan segala sesuatu yang ada padaku, bahkan menyerahkan tubuhku untuk dibakar, tetapi jika aku tidak mempunyai kasih, sedikitpun tidak ada faedahnya bagiku.

4 Kasih itu sabar; kasih itu murah hati; ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong.

5 Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak menyimpan kesalahan orang lain.

6 Ia tidak bersukacita karena ketidakadilan, tetapi karena kebenaran.

7 Ia meliputi segala sesuatu, percaya segala sesuatu, mengharapkan segala sesuatu, sabar menanggung segala sesuatu.

8 Kasih tidak berkesudahan; nubuat akan berakhir; bahasa roh akan berhenti; pengetahuan akan lenyap.

9 Sebab pengetahuan kita tidak lengkap dan nubuat kita tidak sempurna.

10 Tetapi jika yang sempurna tiba, maka yang tidak sempurna itu akan lenyap.

11 Ketika aku kanak-kanak, aku berkata-kata seperti kanak-kanak, aku merasa seperti kanak-kanak, aku berpikir seperti kanak-kanak. Sekarang sesudah aku menjadi dewasa, aku meninggalkan sifat kanak-kanak itu.

12 Karena sekarang kita melihat dalam cermin suatu gambaran yang samar-samar, tetapi nanti kita akan melihat muka dengan muka. Sekarang aku hanya mengenal dengan tidak sempurna, tetapi nanti aku akan mengenal dengan sempurna, seperti aku sendiri dikenal.

13 Demikianlah tinggal ketiga hal ini, yaitu iman, pengharapan dan kasih, dan yang paling besar di antaranya ialah kasih.


19 ulasan:

  1. Gidong.. napa ko ni? Doiii.. jangan putus harapan.. Love is like war.. ~ Memang sengsara.. tapi untuk kebaikan bersama.. kita haruslah mengharungi bersama.. Hehe.. pandai pandai jak sa ni.. tapi Cinta itu Suci.. dan tiada penghujungnya.. :)

    BalasPadam
  2. Gol - biarlah , sekarang saya cintai diri sendiri ja, tiada ruang utk cintai sesiapa .... :(

    BalasPadam
  3. itu lah cabaran dlm becinta..bukan cepat berputus asa! cari jalan terbaik bukan "mematikan" apa yg ada ....baaaaaaa sy bilang lah...

    BalasPadam
  4. sabar... dong...
    hadapi semua dengan senyuman...

    relax.....

    BalasPadam
  5. hahaha...kin buduh jak kan :). tp, ok juga bah tu lama2...ignorance is bliss :)

    BalasPadam
  6. people fall in love and people fall out from love...today's love might be a failure, but never resist what may come to u tomorrow. love is like a journey that never ends, one moment u stumble, and on another u walk with grace and pride. and it's up to u to choose, whether u want to walk on the same path till the end, or taking a turn halfway. U're the only one who fight for ur own happiness. yes, it's u...and u alone...

    BalasPadam
  7. Jangan la bah sampai gitu.. sedih sya baca posting kamu ni.. Hope everything okay~

    BalasPadam
  8. "Do what makes YOU happy first". Buat apa kou mou kasi happy urang lain tapi diri sendiri inda happy tompinai? bunga bukan sekuntum :-)

    BalasPadam
  9. bawa bersabar ya gidz... semua yg terjadi mesti ada rahmat nya

    BalasPadam
  10. whenever u share the goodness in ur heart, u always end up WINNING..becouse LIFE IS AN ECHO..it gives back what u have given......:) apa sa ckp ni..ermm tp itu la tu ... :D

    Cheer up my fren!!

    BalasPadam
  11. gidong...

    anggaplah teda jodoh...
    full stop!

    jangan dipikirkan sangat semua ni....
    after all......love can come and go.

    i've gone through that too....it hurts tapi towards the end, there's sweetness of it!

    like u said, sayangi diri sendiri dulu...pentingkan diri sendiri dulu....

    only you can take care of yourselves

    BalasPadam
  12. wahhh bro.. i know the feeling. i walked the earth. now i'm still walking eventhough i've fallen once (actually twice but yg most recent la yg paling teruk skali). hahah like u said no more love. its been three years for me, the pain has gone but the damage is irresistible - hard for me to trust girls suda. kesian all those girls yg try to get close sma sya. kakakak

    my friend said, its a good thing. i believe so now. i invested my money for my camera, camera equipments, renew my insurance, wrote my will and saving for overseas travelling.. there is many way to enjoy life, if we believe in God.

    so, good luck with life. for me, i did.

    BalasPadam
  13. kami dpt byk komen tia bagus pasal kami ..tpi kami masih rapatn kami tia peduli pa org cakap...yg penting kmi bahagia seperti biasa ...Thanks Guys ...GOD Bless US

    BalasPadam
  14. Just my 2 cents..

    ive been to this situation. Just be strong and life goes on.. i believe in karma. Eveyrthing happen for a reason..
    I know memories will lingers inside you..go with the flow..
    One sweet day.. u will find love again..

    Enjoy ur life and be happy always..
    God bless..

    BalasPadam
  15. kasih itu ada sejak adam dan hawa..kasih itu ada bila dunia tercipta...kasi Tuhan adalah kasih agape...kasih yg kekal..kasih kepada manusia hanya sementara...tapi jan putus asa terhadap kasih yg ada dlm diri manusia...Tuhan sentiasa bersama kita...be strong..
    iskk..apa sy cakap ni...

    BalasPadam
  16. emm...kasih ada ada pada setiap manusia...sebelum kita mau trima KASIH dr sesorg...wujudkan la KASIH itu dlm diri sendiri dulu...tunjuk kan la KASIH itu sama org2 dsekeliling kita terutamanya org yg kita sayangi..jan hanya mengharap KASIH dr org utk kita...KASIH pd Tuhan itu suda pasti dan tdk perlu dipertikaikan...semuga kita hidup dlm KASIH..

    BalasPadam
  17. Aduh kesian bener Niel...
    Mengasihi sesama itu harus...seperti mengasihi diri sendiri :D

    BalasPadam
  18. Justeru saat adanya situasi2 yang kurang enak dan menyakitkan dirasakan, barulah firman dapat berbicara masuk ke dalam hati manusia... Tuhan adalah tempat pelarian yang terbaik.

    BalasPadam