Khamis, 23 April 2009

Projek terbaru – Kerjasama dengan Majalah no. 1 Singapore.

Kita pasti rasa hepi bila ada pihak yang menghargai hasil kerja kita ( dlm fotografi ), dan saya sgt hepi dan berbesar hati bila dapat offer dari Sebuah produksi pengeluaran majalah bulanan yang berstatus “best-selling Malay-language entertainment and lifestyle magazine” Singapore dlm kategori majalah berbahasa Melayu di sana dibawah naungan MediaCorp Singapore, secara kebetulan mereka perlu bahan dari negeri SABAH untuk mereka paparkan dalam majalah mereka utk edisi Jun, detailnya dan nama nya nanti saya akan paparkan bila edisi yang akn memaparkan hasil kerja gidongphotography keluar kelak pada penghujung bulan mei sebab ianya adalah keluaran utk edisi bulan Jun. Semua detailnya nanti akan saya paparkan dlm blog bila projek ini sudah siap nanti.

Jadi buat masa ni saya tengah menyiapkan projek ini dimana ianya melibatkan dan memaparkan kawasan2 pelancongan yang dlm kiraan budget murah di kawasan Kota Kinabalu cthnya Tamu mingguan dan pulau2 di sekitar Kota Kinabalu, dan untuk paparan luar Kota Kinabalu saya bertuah sebab sudah merakamkan ratusan gambar dari Semporna, Mabul dan Sipadan, begitu juga dengan Kawasan Gunung dan Puncak Kinabalu, juga Poring semua nya sudah lengkap cuma saya hanya perlu pilih gambar2 yang kira berkualiti.. kebetulan hari ahad ni kawan2 ajak ke pulau melahu, mungkin dari sana saya juga dpt sebahagian dari bahan utk projek ini yg kena saya siapkan secepat mungkin dan paling lewatnya pertengahan minggu depan iaitu 29mei. Dan yg paling bestnya saya disuruh ambil majalah tu nanti di Singapore dgn sendiri saya dtg hehe ( nanti saya minta 10 salinan utk diberikan kepada pengunjung bertuah blog gidongPhotography  ) … dan masa sana nanti pasti banyak fotografi yang boleh saya lakukan . O ya untuk pengetahuan pengunjung, Majalah ini pernah memenangi ASIA Media Awards 2005 for Best in Design (Gold Award).

Saya sangat hepi bukan saja dapat belajar lebih lagi mengenai semua aspek yg melibatkan fotografi tetapi dlm masa yang sama dapat mempromosikan Sabah kepada dunia luar. :)


15 ulasan:

  1. alamak makin pames la kau gidong... minta autograf... bukan sia antar pengunjung blog ngko yang bertuah tu ka? btw.. congrats n keep it up man!!!

    BalasPadam
  2. Mohd - Ya bah hehe

    Jairo - Bah mana ada femes, ni fotografi ja bah , ko pun buli buat hehehe ya ya ko urg pertama pembaca bertuah laini haha

    BalasPadam
  3. huhu... bestnyer!

    BalasPadam
  4. bah... sipag apa lagi kasi jatuhlah 1 naskah magz tu di ranau ah, tumpang hepi

    BalasPadam
  5. ND - k nanti saya bagi satu hehe

    BalasPadam
  6. Congratz Gids... u deserve it`

    BalasPadam
  7. tahniah gitung....rezeki ko suda sampai hasil daripada bakatmu...tahniah sekali lagi

    BalasPadam
  8. hahaha gidong... nanti mau tinguk itu majalah... hehehehehe jgn kena cilok lagi tu gambar sebelum publish sudah la... hehehehe

    BalasPadam
  9. Ismail - hehe

    Jairo - Baik lah haha

    BalasPadam
  10. huhu... bestnyer!

    BalasPadam
  11. gidong.... congrats... kio.... sia pun tumpang gumbira sama ko... keep up d gud work... kio

    BalasPadam