Selasa, 14 Oktober 2008

Sukarelawan di BORNEO INTERNATIONAL MARATHON

Minggu beramal lah meinggu lepas, selepas sabtunya di Seri Mengasih, ahadnya seawal jam 230 pagi dah ke laluan BORNEO INTERNATIONAL MARATHON sebab menawarkan diri menjadi sukarelawan dgn kawan2 O2C yang lain. Memang kalau dilihat dari segi tenaga, memang amat kurang sukarelawan masa itu, seorang kena menjaga beberapa kilometer kerna tenaga sukarelawan tidak mencukupi sedangkan ini adalah kali pertama SABAH menganjurkan marathon bertaraf antarabangsa. Walaupun tidak tidur langsung sebab mlm sebelum kami berkumpul d rumah jason agar sama2 jalan ke tempat marathon pada awal subuh, dimana kami makan sama2 d sana, tengo tv ( thanks God masa tu ENGLAND main ) dan jalan jam 2 pagi.

Memang melelahkan sebab dlm masa 3 jam langsung tidak dpt duduk dan minum ( saya dan Mesh d tempat yg sama ) jason - Ollen - Sumpit dibahagian sutera harbour. Walaupun lelah dan tak bermaya tetapi sgt puas hati dan ada kelegaan kerana dpt melihat perjalanan Full Marathon buat pertama kalinya yg disertai oleh pelari2 jarak jauh dari pelusuk dunia .. Sampai begitu lelah akhirnya saya dan mesh mengambil peluang berteduh dibawah flyover yang terlindung dari terik matahari, keadaan jason sumpit dan ollen tdk diketahui masa tu sebab saya abis bat HP . Sa dan mesh hampir2 memaki penganjur ( ketua section kami ) yg menjanjikan menghantar minuman/sandwich tetapi memang batang indung pun tak nampak haha.

Ini masa distadium Likas untuk Briefin perjalanan Marathon dan pembahagian baju crew.

Ini masa sampai ditempat kami bertugas seawal jam 230 pagi


Mesh masa bertugas dgn ayat powernya "TO THE LEFT TO THE LEFT" haha


Akhirnya saya mengalah dgn lelahnya, egoisme saya dikalahkan oleh Lelah.

Walaupun penat dan lelah saya tidak akan serik utk jadi sukarelawan utk event bertaraf antarabangsa seperti ini. Amen .. jumpa lagi d Borneo International Marathon 2009.



7 ulasan:

  1. Rasa macam tau je kat mana, dekat kaunter air tu ek?

    Tapi tak terperasan pun! Pakai ilmu halimunan kah?

    BalasPadam
  2. Kami bertugas tunjukkan laluan kepada para pelari bukan di tempat bagi air hahaha kalau ada air dah lama minum dan tak penat sgt haha

    BalasPadam
  3. kiranya macam kena sentiasa bergerak to the left to the right la kan? supaya pelari tak terpesong!

    tapi teda pula nampak sewaktu duduk memusing sekitar wawasan tu! mungkin salah waktu kot?

    petugas berdiri jam 2.30 pagi, kita pergi jam 9.30 pagi! hehehehe

    BalasPadam
  4. Rasanya masih ada d sana jam 920 am .

    BalasPadam
  5. freekah 2 tshrt....cap x kaaa....

    BalasPadam
  6. wah menarik tu

    ada theme haloween :D

    BalasPadam
  7. ALING - TSHIRT memanglah free sebab bulintio ..

    BUDLEE - Ya haloween kan dah dekat hehe

    BalasPadam