Jumaat, 28 November 2008

BERIKAN JESSICA ALBA GELARAN DATUK !!!!

Siapa Shah Rukh Khan ? dia diberi darjah kebesaran yang membawa gelaran Datuk hanya kerana dia buat pengambaraan di Negara kita ( walaupun dlm filem yg dilakonkan langsung tiada kaitan dgn cara hidup etnik Malaysia ), diberikan gelaran Datuk sebab konon mempromosikan Malaysia ke seluruh dunia ( hmm filem dia sampai seluruh dunia ke ? ), Saya bukannya menentang pemberian Datuk tersebut tetapi selayaknya kita lihat selebriti yang lebih dikenali diseluruh dunia iaitu JESSICA ALBA, dimana dia bukan saja membuat filem di Sarawak tetapi dlm filem tersebut Jessica menjadi ETNIK ORANG IBAN, menjadi sebahagian dari orang sarawak, mempromosikan etnik, gaya hidup dan busana orang iban sarawak bahkan menggunakan pelakon2 orang iban .. jadi dalam hal ini SIAPA sebenarnya lebih layak dapat gelaran datuk JIKA IANYA DI ADILI dari segi "kekuatan" pemasaran pelancongan dan "kekuatan" pengenalan kepada salah satu etnik orang Malaysia ? ... ATAU mungkinkah kita tertinggal beberapa hal ? atau pihak tertentu gagal melihat aspek penting dalam hal pemberian Datuk kepada seseorang .. apa apa pun Tahnia kepada DATUK Shah Rukh Khan dan TOLONG BERI DATUK kepada JESSICA ALBA ... huhu

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Jessica kau lah Datuk di hati ku kikikikiki :)


17 ulasan:

  1. hehehehe.... dani.. benda ni depand lahh kalau ornag besar sarawak mau bagi.... dapat lahh dato... hehehehe.. tp rasanya kalau dia bagi tak ada isu.. coz sarawak kan under kerajaan....

    BalasPadam
  2. KEMAT - tapi kalau dia tak bagi ? hehe

    BalasPadam
  3. wow jessica alba....my idola.....

    BalasPadam
  4. TOMPOK - Dia yg layak kana bagi gelaran Datuk bah tu bukan c sarukan hehe

    BalasPadam
  5. Bro Gidong..gelaran Datuk sekarang ni memang agak murah dan mudah sangat dapat.Buat gempak sikit,dapat datuk.Ada elaun ke dapat Datuk ni?hahahhaa....
    Mau tengok C Jessica Alba,yang cantik molek ni dalam filem ni nanti...

    BalasPadam
  6. peminat jessica alba juga ni..haha..

    BalasPadam
  7. TANPA NAMA - Ya ada elaun tu hehe kesian bah Jessica di"anak tiri"kan dgn gelaran datuk huhuhu

    CLARENCE - Tu lah pasal .. hehe

    BalasPadam
  8. walaumacamana pun, mesti ada "sesuatu yg tersembunyi" hehehe....

    BalasPadam
  9. Daripada bagi Jessica Alba ni datok baik bagi kamu saja.. Dato' Gidong.. pergh

    BalasPadam
  10. dani... kalau dia tak bagi... mean sarawak punya orang besar jenis tak suka publisiti macam itu orang besar melaka... wakkakak...

    BalasPadam
  11. thanks for support me.... hehee

    BalasPadam
  12. bagi kat lagi baik, datuk k ,huhuhu

    BalasPadam
  13. Macam macam plak komen korang ni yek huahahaha

    BalasPadam
  14. hohoho

    i saw this movie!!

    the sleeping dictionary :D

    where jesican alba is naked!!!

    but that was not her breast shown on TV (she has black nipples, not pink :p) beside dia kata she will not expose herself on screen. sikit2 boleh, all of it tak :D.

    love the part where jesica alba swears or speaks in malay/iban :p

    sundal, tetek, susu, susu bagus
    :p

    BalasPadam
  15. ni filem kana ban di Malaysia dulu bah.. tataw skrang.

    amacam mo bagi Datuk :P

    BalasPadam
  16. Gidong dah lama KAMI nak cuba cari Citer Jessica Alba ni.. tapi tak jumpa gak.. susah ngak ade jual ..cam mana nak dapat kan ye Gidong

    BalasPadam