Khamis, 2 Ogos 2012

Isu lagu Tema Kemerdekaan .. Saya minta maaf kalau ada yang tersinggung

Saya tidak menyangka posting saya pasal lagu ini menjadi hangat diperkatakan sehingga portal berita online quote posting saya sebagai bahan rujukan. 

 Saya mohon maaf sekiranya ada pihak yang tersinggung dengan posting saya mengenai hal ini terutama kepada pencipta melodi lagu Janji Di Tepati, kalau memang tiada unsur meniru kita anggap sajalah persamaan dlm lagu Serukan Nama Nya dan lagu Janji Di Tepati hanyalah kebetulan. Posting saya tidak mewakili mana2 pihak , samaada kerajaan dan pembangkang, itu 100% pandangan pribadi saya sebgai pendengar kepada lagu tersebut, kenapa saya saya sebutkan "kerajaan dan pembangkang" ? sebab ada sesetengah pihak yang cuba mengambil kesempatan terhadap posting saya utk dipolitikkan.

Saya hanya menyatakan ketersamaan dlm melodi kedua2 lagu tersebut tanpa menuduh pihak pencipta sebagai menciplak lagu Serukan Nama Nya ( baca kandungan posting saya sebelum ini ). Dengan kenyataan ini saya harap tiada pihak yang cuba mengambil kesempatan terhadap posting saya mengenai isu ini, dan jangan politikkan posting tersebut apalagi cuba menggunakan posting tersbut utk dimasukkan dlm "topik" agama sebab ianya adalah pandangan pribadi saya . Saya respek semua agama sebab saya mempunyai lingkungan kawan2 yang berbeda agamanya. 

 Sekali lagi saya mohon maaf kalau ada yang tersinggung dengan posting saya sebelum ini. Semoga negara kita tetap makmur dan tetap aman di bawah naungan Yang Maha Esa.

4 ulasan:

  1. Helo Gidong,
    biasa la, kalau pasal benda2 gini cepat ja tersebar. By the way, i put your blog url in my bloglist. :)

    BalasPadam
  2. ba ko ada nuffnang sudah kah ni? bagus cepat kama.. dapat duit tu kalau blog ko melatup ramai pengunjung.. nanti belanja time konfrensi..

    BalasPadam